فيلم شبه منحرف - 2008 - الدهليز
Cookies disclaimer

I agree By continuing to use our website you agree to our cookies policy. (click here for policy details)
باستمرارك في استخدام موقع الدهليز، فأنت توافق على سياسة الموقع لاستخدام الكوكيز. (عرض سياسة استخدام الكوكيز)

تقييم الموقع
عن الفيلم
نوع الفيلم: ألوان
المدة: 100 دقيقة
التصنيف: كوميدي - رومانسي - جريمة
سنة الإنتاج: 2008
القصة: يعمل ناصر في مجال تطوير شكل السيارات، ومن ضمن المترددين عليه فتاة جميلة يقع في غرامها، ولكنها في الواقع تستغله في تغيير معالم سيارات مسروقة لِصالِح إحدى العصابات.
سيناريو
سيناريو
تمثيل
اقتباسات (13)
تحية: إيه يا رخا؟ ميريام فارس أحلى مني في إيه؟!
تحية: طب اتجوزتني ليه؟
رخا: باحبك، حب القرد للموز.
تحية: يا أخي خلي عندك دم! حِس بيَّ شوية! جارنا اللي قصادنا، داخل يبوس مراته، خارج يبوس مراته. إيه، ماتعرفش تعمل زيُّه؟!
ناصر: حددي الزمان والمكان ونوع الأسلحة.
سها: ياي، يخرب بيت عدوانيتك.
سها: يخرب بيت سرعتك.
ناصر: في القلع بس من فضلك!
ناصر: هاه، إيه رأيك؟
لي لي: واو، disgusting.
ناصر: بجد؟ مادام قولتي ديسكازتين تبقى عجبتك.
ناصر: باقولك إيه، مفيش قايمة أسعار، ولا لستة بالمشاريب ع الباب خالص يعني.
عامل الكفايه: تحب أجيب لحضرتك menu؟
ناصر: إنت اتجننت ولّا إيه؟! أنت حاتشرَّبني على مزاجك؟! افرض مابحبوش أنا المينيو ده! أنت غريب جدًا.
رخا: أصل صنف الحريم ده لازم تعامله بشدة، لو رخِّيت يركبوك!
ناصر: أكتر من كده يا خالي؟!
رخا: بكتير!
هايدي مُكنة: تتصوري، اتفق معايا يخطفني يومين، وبقالي هنا جمعتين، خلاني إيه، أحب الخطيئة أوي.
ناصر: معلش مالقتلكيش ورد، فجيبتلك ورق عنب.
ناصر: عارفين يا جماعة أنا جمعتكوا النهاردة ليه؟
الجموعة: ليه؟
ناصر: عشان مش فاضي بكرة.
تحية: ركزوا معايا كويس، وكل واحد فيكوا يفتحلي بلوتوث نافوخه.
حلمي المعقد: على رأي المثل.. "تيجي تروح مش عارف فين كده، يقوم يحصلك مش عارف إيه كدهوه"!
لقطات (16)
أخطاء (3)
حينما تدخل لي لي خلسة مكتب شناوي نرى حنفي الحارس يضع كوب الشاي على المنضدة، إلا أنه في اللقطة التالية (من الخلف) نراه يشرب من الكوب.
حينما يقع إيتو أسفل باب الجراج، نلاحظ أنه ينتظر بدون حركة إلى أن يقفل باب الجراج عليه، وليس الباب يغلق عليه فجأة.
في حركة الكاميرا على الباخرة حينما يمشي فيها ناصر نلاحظ خيال الكاميرا يتحرَّك مع حركتها.
منوعات (6)
اسم مركز التجميل للسيارات: "مركز تجميل ناصر معجزة - نفخ، شد، تكبير، تصغير، حقن".
رقم العربة التي سرقتها لي لي: 14631.
اسم سلحفاة رخا: برلنتي.
مكتوب على شقة رخا: "أكاديمية الفن الجميل - الموسيقار رخا الصغير، أبو زمل جامعة أوكسيلفون الموسيقية، نسيب عائلات كاريوكا، بكوم الدكة - تحية: امرأة".
ناصر وخلقي يشاهدان جزء من فيلم نهر الحب.
نوع العربة المسروقة: Balilla.
صفحات مقترحة